GameART / Marta Leydy-Odrzywolska i Łukasz Szybałdin
Wykłady ze specjalistami z branży gier
Termin
4 grudnia 2025, godz.18:00-20:15
Miejsce
Akademia WIT, ul. Newelska 6
Prelegenci
Marta Leydy-Odrzywolska, Łukasz Szybałdin
GameART to seria wydarzeń na Akademii WIT organizowana ze specjalistami z branży gier, skupionych przede wszystkim w obrębie tworzenia grafiki. Inicjatorem cyklu jest prowadzący w Akademii WIT pracownię projektowania gier, a także lighting artist w Remedy - Frank Radecki.
Trzecia edycja odbędzie się 4 grudnia 2025 r. o godz. 18:00 i tak samo jak poprzednie składać się będzie z 2 wykładów:
Artysta w gamedevie: indie vs AAA
Przedstawię wam moją ścieżkę kariery od generalisty przy małych projektach do specjalisty w AAA, żeby wam było łatwiej spojrzeć na swoją przyszłość. Porównamy między innymi różnice w sposobie pracy w studiu indie/casual vs AAA z perspektywy artysty, oraz czym się różni grafik 2d od concept artysty.

Marta Leydy-Odrzywolska od 12 lat pracuje jako artystka w gamedevie. Swoje miejsce odnalazła w AAA (Cyberpunk 2077, Wiedźmin), ale przygodę zawodową zaczynała w pixelartowym MMORPG, grach przeglądarkowych, mobilnych, casualach czy indie. Chętnie podzieli się swoim doświadczeniem z perspektywy osoby, która przebyła długą drogę, żeby twoja mogła być krótsza.
Jej pasją jest wspieranie początkujących artystów i artystek w branży gier – między innymi przez dwa lata była mentorką w programie mentoringowym Dziewczyny w Grze!, organizowanym przez Fundację Perspektywy i CD PROJEKT RED. Obecnie pracuje jako Senior Concept Artist oraz Koordynator zespołu concept artystów w Fool’s Theory, a w wolnym czasie udziela się w radzie programowej Game Industry Conference oraz w organizacji Women in Games.
Marta Leydy-Odrzywolska | Marta Leydy-Odrzywolska (ArtStation)
Rekrutacyjny survival kit
Kondycja branży gier jest obecnie w bardzo ciężkim stanie, co bezpośrednio przekłada się na trudności w znalezieniu pracy, szczególnie bez znaczącego doświadczenia. Na spotkaniu opowiem jak wyglądają procesy od zaplecza, na co osobiście zwracam uwagę podczas rekrutacji, oraz wyjaśnię jakie problemy można napotkać, z czego one wynikają i jakie są potencjalne rozwiązania.

Łukasz Szybałdin zajmuję się tworzeniem gier od ponad 8 lat. Zaczynał jako 3D Environmental Artist, potem dodatkowo zajmował się Level Design'em aż w końcu objął obowiązki Art Director'a a później Creative Director'a w Hyperstrange. W tym czasie uczestniczył w produkcji takich gier jak Elderborn, Postal: Brain Damaged oraz Hordes of Hunger. Obecnie pracuję w 11 bit studios jako Art Lead w nadchodzącym projekcie Frostpunk 1886.
Łukasz Szybałdin | Łukasz Szybałdin (ArtStation)